Trygghet og gode relasjoner for unge NCC-nyansatte

Jeg heter Susanne Dyrkorn og jobber som HR Partner i NCC Norge AS. Som en del av jobben min har jeg det siste året vært så heldig at jeg har fått følge opp ung@ncc, vårt nettverk for nyutdannede og nyansatte funksjonærer.

Jeg heter Susanne Dyrkorn og jobber som HR Partner i NCC Norge AS. Som en del av jobben min har jeg det siste året vært så heldig at jeg har fått følge opp ung@ncc, vårt nettverk for nyutdannede og nyansatte funksjonærer.

Andrea Nes er en del av dette nettverket og har tidligere blogget om sin hverdag her.

En positiv start på karrieren

Målet til ung@ncc-nettverket er å sikre at våre nyansatte «ferskinger» får en positiv start på karrieren sin, bidra til at de føler seg tryggere i sin rolle, og til å skape relasjoner mellom nyansatte på tvers av våre forretningsområder.

Samlinger med aktuelle tema

Det siste året har vi hatt tre samlinger, med forskjellige temaer. Vi begynte høsten med Vinnerkultur som tema. Vi fikk besøk av kollegaer i ledende stillinger som delte sine NCC-historier og vi brukte tid på å bli kjent med hverandre. Videre fortsatte vi med Mine prestasjoner, med innlegg om blant annet stressmestring, helse og kosthold. For et par uker siden avsluttet vi med en samling hvor Team sto i fokus.

Spennende og lærerike samtaler og presentasjoner

I forkant av denne samlingen hadde alle tatt en personlighetstest og ble utfordret til å bruke den nye selvinnsikten sin til å sette sammen lag i forkant av et besøk hos Fangene på fortet. I forbindelse med hver samling har vi også møttes til middag og det har vært tid til spennende samtaler.

På hver samling har deltagerne presentert seg selv, rollen sin og prosjektet de jobber på. De har levert skyhøy kvalitet og vi er ikke bekymret for å sende dem ut på fremtidige bedriftspresentasjoner!

– Svært inspirerende møter

For min egen del har det vært veldig givende å få planlegge og gjennomføre disse samlingene, det er inspirerende å møte mine nye, oppegående og sultne kollegaer og å høre deres refleksjoner om hvordan det er å være ny i NCC. Jeg gleder meg til å fortsette samarbeidet med denne gjengen og til å ta imot flere nyansatte!

Les mer om ung@ncc

På bildet øverst: (F.v.) Marie Skavik, Håvard Tveten, Jeppe Wiken Bergan, Kristin Haustveit, Karl Kristian H. Sagen, Petter Askim, Jostein Myklatun, Andrea Nes og Terje Madsen.

 

 

Susanne Dyrkorn
HR Partner
NCC Norge AS

Legg til kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.


This website uses cookies

Cookies ("cookies") consist of small text files. The text files contain data which is stored on your device. To be able to place some type of cookies we need your consent. We at NCC Sverige AB, corporate identity number 556613-4929 use these types of cookies. To read more about which cookies we use and storage duration, click here to get to our cookiepolicy.

Manage your cookie-settings

Nødvendige cookies

Nødvendige informasjonskapsler er informasjonskapsler som må plasseres for at grunnleggende funksjoner på nettstedet skal fungere. Grunnleggende funksjoner er for eksempel informasjonskapsler som er nødvendige for at du skal bruke menyer og navigere på nettstedet.

Funksjonalitetscookies

Funksjonelle informasjonskapsler må plasseres for at nettstedet skal fungere på den måten du forventer. For eksempel for å huske hvilket språk du foretrekker, for å vite om du er pålogget, for å holde nettstedet sikkert, huske påloggingsinformasjon eller for å muliggjøre sortering av produkter på nettstedet på den måten du foretrekker.

Statistical cookies

For å vite hvordan du samhandler med nettsiden plasserer vi informasjonskapsler for å samle inn statistikk. Disse informasjonskapslene anonymiserer personopplysninger.

Personalization cookies

In order to provide a better experiance we place cookies for your preferances

Informasjonskapsler for annonsemåling

For å kunne gi en bedre service og opplevelse plasserer vi informasjonskapsler for å skreddersy markedsføring for deg. Et annet formål med denne utplasseringen er å markedsføre produkter eller tjenester til deg, gi skreddersydde tilbud eller markedsføre og gi anbefalinger om nye konsepter basert på det du har kjøpt hos oss tidligere.