Dette yrkesvalget var langt ifra selvsagt for meg. Da jeg var yngre, drømte jeg om å bli lege, men etter videregående valgte jeg å reise og engasjere meg i frivillig arbeid før jeg startet yrkeskarrieren min. Livet tok en annen retning, og jeg begynte å jobbe innen detaljhandel med salg. Det viste seg å være en rolle som passet personligheten min perfekt – jeg elsker å se konkrete resultater og har en sterk forretningsmessig drivkraft.
- Sjekk vår
webshop for steinmaterialer
For tre år siden begynte jeg ved NCCs kundesenter, og jeg har utviklet meg mye i rollene mine parallelt med at hele funksjonen har vokst. Kundesenteret har i dag rundt 60 medarbeidere som jobber tett med kundene våre, enten det gjelder veiing, transportledelse, fakturering eller support.
NCC Asfalt. FOTO: NCC/Tor Heimdahl
Min spesialitet er digitalt salg via nettbutikken vår. Det er en spennende og ny kanal der vi kan nå flere kunder som vi tidligere ikke har bearbeidet på denne måten. Jeg liker at vi tilbyr en enklere og mer tilgjengelig handleopplevelse som ikke er avhengig av åpningstider. Det er inspirerende å drive og utvikle denne prosessen, og vi jobber hele tiden for å forbedre tjenesten.
Som en del av dette arbeidet har vi kontinuerlig fokus på å videreutvikle nettbutikken for å møte kundenes behov på best mulig måte. Blant annet har vi satset på å tilby mer veiledende informasjon og tydelige guider for å gjøre beslutningsprosessen enklere. Vi jobber aktivt for at kundene raskt skal finne det de leter etter, samtidig som vi gradvis utvider vårt sortiment over hele Sverige for å møte ulike behov.
- Les også bloggen:
Den helt nødvendige steinen
Et eksempel på handel gjennom nettbutikken er privatpersoner som kjøper grus til innkjørselen sin. Selv om hver enkelt ordre kanskje ikke har høy verdi, skaper vi et betydelig salgsvolum gjennom det store antallet kjøp. Takket være NCCs omfattende nettverk av massetak og pukkverk i Norden kan, vi levere materialer til privatkunder, og dette viser seg å være en lønnsom forretning.
Steinmaterialer fra NCC. FOTO: NCC/Tor Heimdahl
En annen viktig del av arbeidet mitt er det nordiske samarbeidet. Vi har et forum der vi diskuterer med representanter fra Norge, Danmark og Finland for å dele ideer og utvikle nettbutikken sammen. Når vi implementerer en forbedring i Sverige, prøver vi å finne måter å gjøre det samme i de andre landene, og omvendt. Det er fantastisk å være en del av dette samarbeidet, og jeg er takknemlig for den strukturen og det effektive arbeidsmåten vi har bygget opp.
Å jobbe med salg og digital utvikling i NCC har virkelig blitt min lidenskap, og jeg ser frem til å fortsette å drive arbeidet vårt fremover.
Fakta Kundesenter
NCCs Kundesenter hjelper kunder med inn- og utveiing, mottar forespørsler, bestillinger og transportledelse for bedrifts- og privatkunder, samt håndterer all fakturering.
Kundesenteret i Sverige håndterer veiing og fakturering for alle anlegg i Sverige og Norge innen steinmaterialer, men finnes også i Danmark og Finland. I tillegg er de ansvarlige for å motta bestillinger av asfalt fra NCCs eksterne kunder i Sverige.
Virksomheten er delt inn i fire områder: Vekt, Ordre & Transport, Backoffice og Salg & Support. Med et sterkt kundefokus og en kontinuerlig utvikling av digitale salgskanaler fortsetter NCCs Kundesenter å være en viktig del av den fremtidige vekststrategien.
Les mer om NCC kundesenter